Enchanting

Enchantments

____________________

Een Enchantment (betovering) is een verbetering van bv. een axe of een zwaard.

Dit helpt beter en sneller grondstoffen te verzamelen.

Bij een zwaard kan een mob in brand schieten of naar achteren vliegen wanneer het geenchant is.

Bij hoger level van een enchantment, kan je 2 betoveringen op 1 tool krijgen.

Het maximum level van een enchant ment is 30

Een lijst van Enchantings:

 

naam betovvering    =               object    ----> betovering

 

protection              =            armor    ----> bescherming

 

fire protection         =            armor    ----> bescherming tegen vuur

 

feather falling         =            armor    ----> zachter vallen

 

blast protection       =            armor    ----> bescherming tegen explosies

 

projectile protection  =            armor    ----> bescherming tegen schieten

(bv. pijlen of vuurballen)

 

respiration              =            armor    ----> +15 seconden voordat je doodgaat door stikken

 

aqua affinity           =            armor    ----> extra snel graven onder water

 

sharpness               =            zwaard   ----> scherper

 

smite                    =            zwaard   ----> extra damage

(tegen Extra damage tegen zombies, zombie pigmen, and skeletons)

 

bane of athrophodis  =            zwaard   ----> extra damage

(Extra damage tegen spinnen, cave spiders and silverfish.)

 

knockback              =            zwaard   ----> achteruit vliegen

 

fire aspect              =            zwaard   ----> steekt vijand in brand

 

looting                   =            zwaard   ----> meer kans dat mobs zeldzame items laten vallen

 

effiency                  =            tools      ----> sneller blokken vernietigen

 

silk touch                =            tools      ----> blokken laten zichzelf vallen

(bv stone ipv cobblestone)

 

unbreaking              =            tools      ----> breken minder snel

 

fortune                   =            tools      ----> kunnen meerdere items droppen

 

power                    =            boog      ----> extra damage

 

punch                    =            boog      ----> vijanden vliegen acteruit

 

flame                    =            boog      ----> zet vijand in brand

 

infinitie                  =            boog      ----> je kan met dezelfde pijlen blijven schieten

(als ze al afgeschoten zijn)